2012 yılında basit bir Kickstarter projesi olarak ortaya çıkan ve yalnızca iki sene içerisinde inanılması güç bir büyüme yaşayarak geçtiğimiz günlerde de Facebook tarafından iki milyar dolarlık rekor fiyata satın alınan sanal gerçeklik başlığı Oculus Rift, kendisinin atılımları sorunu canlanan sektör içerisindeki başarılı yerine tutunmaya çalışıyor. Sony, Microsoft ve Electronic Arts gibi isimlerin kendi cihazlarına veya oyunlarına özel olarak geliştirmeye devam ettikleri sanal gerçeklik cihazları arasında ayakta kalmak ve bu devasa firmaların çalışmalarından etkilenmemek adına Facebook tarafından satın alınması bir hayli başarılı bir karar olarak nitelendirilirken, Mark Zuckerberg’in neden Oculus Rift’i satın almak istediği veya neden diğer yapımlara nazaran bu isimde karar kıldığı konusundaki bilinmezlik de sürüyor. Playstation konsollarının genel pazarlama müdürü Guy Longworth’un geçtiğimiz günlerde gerçekleştirdiği bir söyleşi içerisinde Zuckerberg’in önce Project Morpheus’u test ettiği fakat Oculus Rift’e göre daha az beğendiğini açıklaması, PM ve OR arasındaki kıyaslamaların da ilk ve en önemlilerinden birisi olabilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder