Bilgisayar ve konsol oyunlarının eski zamanlardaki basit hobi ve eğlence yapısından kurtularak profesyonel bazda gerçekleşen elektronik spor mücadelelerine dönüşmesi, dünya genelindeki oyuncuların bu alana gösterdiği ilgiyi de arttırmalarına sebep olmakta. Intel Extreme Masters adı altında Katowice’de düzenlenen turnuva üç gün gibi kısa bir süre devam etmiş olsa da, League of Legends, Starcraft II, Counter Strike: Global Offensive ve Hearthstone Heroes of Warcraft gibi popüler rekabetçi oyunlarda yüzlerce karşılaşmanın gerçekleşmesini sağladı. Açıklanan detay verilere göre, üç günlük periyotta altı yüz kırk bini internet üzerinden ve geri kalanı da Asya genelindeki televizyon kanallarından olmak üzere toplamda bir milyonu aşkın kişi turnuvaları canlı yayında izleyerek, çoğu fiziksel sporun ulaşamadığı bir başarıyı da geride bırakmış oldu. Gelecek on yıl içerisinde sektöre gösterilen önemin giderek daha üstün hale gelmesi ile birlikte, League of Legends ve Dota 2 gibi MOBA’lar başta olmak üzere tüm strateji, nişancı ve benzer oyunların da daha popüler nitelik kazanması bekleniyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder